dijous, 17 de juliol del 2008

Conclusió

La navegabilitat per Golpe de Gràcia és òptima. Cadascuna de les seves parts i elements estan enllaçats de manera efectiva. L’usuari pot identificar en bona part de la navegació en quina secció de l’hipermedia es troba per mitjà de les tres portes, o bé, llegint el títol que les encapçala. Només la finestra que desplega el tercer món “Muerte digital” amaga els títol de cada món.

Aquesta facilitat de navegació es veu incrementada per la possibilitat d’accés a una guia interactiva en format vídeo. Allí s’explica de forma breu i clara les característiques de l’hipermèdia que l’usuari es disposa a explorar. L’accés a aquesta guia és permanent a través d’una icona al marge inferior dret de la pantalla.

Golpe de Gracia presenta en general els enllaços de forma clara. Les parts que potser presenten una mica de confusió es troben al pas de nivell 2 “Ascendiendo a la pirámide” al 3 “Viaje y retorno al más allá” del segon món, en que el final del joc deixa a l’estacada a l’usuari. Però això és arranjant per la possibilitat d’accedir al següent nivell per mitjà d’altres enllaços. D’altra banda, trobem que el final del món 2 “Linia mortal” i el del món 3 “Muerte digital” poden millora la sortida de l’usuari per mitjà d’indicadors més clars.

En termes generals el llenguatge utilitzat és compressible per als usuaris potencials.

La velocitat de connexió a Internet afecta de manera lleu el desenvolupament d’alguns mons. En concret, en l’entrada al segon nivell del segon món “Ascenso a la pirámide” hem detectat un retard en la càrrega. La retroalimentació, tot i mostrar informació fiable i certa en totes les altres parts l’hipermèdia, en aquest mostrava un percentatge completesa fals. Conseqüència d’això, la pantalla apareixia marró i calia sortir del nivell per a un nou intent. El món 3 “Muerte digital” ha presentat lleus problemes de càrregues especialment en la visita al sospitosos i el pas del nivell 3 a 4.

En alguns punt de l’hipermèdia són més flexibles que d’altres pel que fa a la possibilitat d’accedir de nou a les informacions sense haver de repetir el cicle d’acció. Es d’especial consideració el nivell 3 del segon món “Viaje y retorno al más allá”, que presenta molta facilitat per desar i recuperar informació. Les diferents etapes que ha superat queden desades i l’hipermèdia et permet avançar des del lloc on l’usuari es troba sense necessitat de tornar a repetir pantalles i estadis. Per contra, el món 3 “Muerte digital” presenta un gran nombre de dificultats i incoherències pel que fa els enllaços, L’usuari, a voltes, es troba sense la informació necessària per avançar. Es veu obligat a realitzar accions de risc, que a vegades el traslladen a un nivell més avançat i altres a un d’anterior. En aquest mateix nivell l’usuari ha de repetir totes les accions per accedir a un declaració o descripció del personatges. És el cas de nivell 4 de “Muerte digital” on es pot llegir la declaració de “Luís” sense haver-li fet les preguntes.

Altres punts problemàtic són la impossibilitat de interrompre el joc del nivell 2. L’usuari ha de tenir, per una banda, accés a les instruccions en tot moment de la seva navegació i per l’altra l’opció clara de contrastar diverses parts de l’hipermèdia sense necessitat d’haver d’abandonar el context que ha generat el dubte a l’usuari.

Pel que fa a les icones cal considerar, que presenten molta similitud amb les formes habituals, presents en altres aplicacions de la xarxa. De fet, les variacions de color i tamany d’aquestes són homogènies en tota de l’hipermèdia. Amb això aconsegueixen que l’usuari les utilitzi amb més propietat. Els únics problemes detectats, els localitzem al món 3 on hi ha poca diferenciació entre els enllaços i les icones.

Per que fa l’ús físic de determinats elements cal considerar que la precisió requerida per activar algunes icones augmenta el temps de resposta de l’usuari. En concret, al joc “La costa de la muerte” i la verificació per entrar a les tavernes i per activar diàlegs amb els mariners. Per altra banda, la combinació en un mateix joc de l’ús de ratolí i del teclat pot dificultar la rapidesa de resposta.

Finalment, cal considera que la lectura de l’hipermèdia es veu afectada per alguns factors. En primer lloc el baix contrast del text que presenten els textos en determinades parts. En segon lloc l’alta densitat d’alguns fragments. En tercer lloc la dimensió de la tipografia de les lletres que pot ocasionar dificultats a alguns usuaris.